آکادمی طراحان مد

Academy of Fashion Designers

آکادمی طراحان مد

Academy of Fashion Designers

  • ۲
  • ۰
مدرس رشته طراحی دوخت، استفاده طراحان از پارچه‌های ایرانی را لازم دانست و گفت: برخلاف تصوری که در مردم ایجاد شده، کالای ایرانی بی‌کیفیت نیست و نباید اجازه دهیم که سودجویان با استفاده از مارک‌های خارجی از بازار بهره‌برداری کنند.

الناز حدیدی، طراح لباس و مدرس رشته طراحی دوخت در دانشگاه علمی کاربردی درباره وضعیت حاضر نساجی ایران به خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین گفت: برخلاف تصور عموم برخی از نساجی‌های داخلی نیز بسیار خوب کار می کنند به نحوی که می توان در برخی از کارها از پارچه های ایرانی بهره برد اما متاسفانه به دلیل نوع سیاست‌های اقتصادی کشور در رقابت با کیفیت و تنوع پارچه های وارداتی دچار مشکلات عمده ای هستند.

مدرس دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: برخی از لباس ها که در داخل تولید می شوند از کیفیت و تنوع بسیار خوبی برخوردارند اما فروشندگان برای سود بیشتر از مارک های ترک و خارجی بر روی لباس ها استفاده می کنند که این موضوع به دیدگاهی در مورد بی کیفتی کالاهای ایرانی بر میگردد که طی چند سال گذشته رایج شده است.

حدیدی نساجی و طراحی را توام با یکدیگر دانست و تصریح کرد: نمی توان حوزه نساجی و طراحی را از یکدیگر جدا کرد چرا که پارچه بخشی از طراحی لباس محسوب می شود. به همین خاطر استفاده از پارچه های وارداتی سبب شده است که شاهد طرح ها و نوشته‌هایی باشیم که برخی از آنان متعلق به مسلک و فرقه هایی در خارج از کشور هستند و مردم ما بدون اطلاع از فلسفه این لباس ها از آنان استفاده می کنند که این موضوع به نوعی در کشور معضل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: اصل اساسی برای ایجاد یک بازار مناسب در حوزه پوشاک این است که بتوانیم منطبق بر فرهنگ ایرانی حرکت کنیم یعنی بتوانیم طراحان را به عنوان عامل اصلی برای پوشاک وارد تولیدی های کشور کنیم.

این طراح لباس بیان کرد: وارد شدن طراحان به عرصه تولید انبوه پوشاک باعث پررنگ شدن فرهنگ و هنر ایرانی با استفاده از موتیف های سنتی و ... می شود که خود برای راضی نگاه داشتن روحیه تنوع طلب انسان امروز نیاز است.

مدرس دانشگاه علمی کاربردی درباره فعالیت های اخیر معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به طور حتم هر حرکت فرهنگی وقتی برای اولین بار در کشور اجرا می شود نقاط قوت و ضعفی را به همراه دارد.

حدیدی درباره جشنواره مد و لباس اسلامی- ایرانی اظهار کرد: نمایشگاه مد و لباس اسلامی- ایرانی به خاطر معرفی فرهنگ و هنر در حوزه لباس حرکت بسیار خوبی بود ضمن اینکه این اقدام مصادف با تقدیر از طرح های برتر شد اما از طرف دیگر کاربردی نبودن برخی از آثار نمایشگاه از جمله مشکلاتی بود که در این حرکت فرهنگی وجود داشت.

وی افزود: استفاده از جامعه شناسان و مردم شناسی لباس در کنار حضور طراحان و متخصصان حوزه پوشاک و تولیدکنندگان بسیار ضروری است چرا که لباس یک پدیده اجتماعی-روانی است که ابعاد اقتصادی را نیز در بردارد.

 

 

نظرات (۲)

الهام خانوم اینو الان میفرماین اما سالهاس خیل بیشماری از مردم اینو میدونن 
ممنون از مطلب مفیدتون 
پاسخ:
بله همه این رو میدانند، ولی تکرار خوبه
خواهش میکنم

شما غلط املایی داشتی قبلنا الان پیشرفت کردید :)))))))))))))) 
ممنون از حضورتون.
اسمشونم اشتباه نوشتم الناز خانوم 
پاسخ:
شما غلط املایی داشتی قبلنا الان پیشرفت کردید :)))))))))))))) 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی